Her på siden har vi samlet en række ressourcer, der viser, hvor bred begrebet kan favne - fra at kaste sig ud i konkret, håndgribelig læring til at koble teori og praksis på kreative måder i undervisningen.

Praksisfaglighed handler bl.a. omn at give eleverne mulighed for at deltage aktivt og meningsfuldt i undervisningen. Det er her, de virkelig kan få lov at se, hvorfor det, de lærer, er vigtigt. Gennem praktiske opgaver og projekter får de chancen for at anvende deres viden i virkelige scenarier, hvilket måske kan gøre undervisningen mere vedkommende.

Tag et kig på vores materialer, og se hvordan du kan bringe praksisfaglighed ind i dit klasseværelse på en måder, der passer til dig og dine elever. God fornøjelse!