Gå til hoved indhold

I folkeskolen er det vigtigt at skabe et læringsmiljø, der fremmer elevernes alsidige udvikling. Dette indebærer ikke kun at fokusere på faglige færdigheder, men også at give elverne mulighed for at udforske deres kreatvie potentiale, udtrykke sig på forskellige måder og udvikle en dybere forståelse af verden omkring dem.

Æstetiske læreprocesser og kropsliggørelse kan spille en afgørende rolle i denne proces. Når eleverne engagerer sig med bevægelse, kunst, musik, dansk, drama og andre æstetiske aktiviteter, aktiverer de forskellige områder af hjernen og stimulerer både fantasti, kreativitet og kritisk tænkning. Derudover giver kropsluge oplevelser elverne mulighed for at lære på en mere holistisk måde og skabe en dybere forbindelse til det lærte stof.

Denne linkssamling indeholder et udvalg af ressourcer, der kan hjælpe dig med at komme i gang med at inddrage æstetiske læreprocesser og kropsliggørelse i din undervisning. Du finder links til artikler, vejledninger, undervisningsmaterialer og inspiration fra andre lærere og pædagoger.

Vi håber, at du finder denne linkssamling nyttig og inspirerende!

Lær mere om krop og æstetik