Gå til hoved indhold

Om kurset

Vil du have dine elever til at huske mere og lære dybere? Er du nysgerrig på, hvordan dine elever bedst muligt kan fastholde og anvende den viden, de tilegner sig?

Fra et underviserperspektiv er det en kerneopgave at planlægge meningsfulde undervisningsaktiviteter og facilitere gode læringsforløb for vores elever.

Samtidig er det helt essentielt, at vi hjælper vores elever med at konsolidere ny viden, som kan danne afsæt for nye læringsprocesser og nye erkendelser. Derfor er god konsolideringspraksis afgørende for, at vores elever fortsat kan udvikle deres viden og kunnen.

  • Men hvad sker der, når læring konsolideres?
  • Hvordan arbejder vi helt konkret med konsolidering i undervisningen?
  • Hvordan sikrer vi, at eleverne oplever, at undervisningen vækker genklang, at noget giver mening og falder på plads?
  • Hvordan sikrer vi, at læring ikke bare er noget flygtigt, der passerer, men i stedet skaber nye forståelser og giver mening?

På dette kursus vil vi se nærmere på, hvordan vi skaber meningsfulde læreprocesser med fokus på konsolidering. Vi dykker ned i begrebet og undersøger, hvordan vi som undervisere kan støtte eleverne i at gøre deres læring mere robust og varig.

På kurset skal vi arbejde praksisnært med god konsolideringspraksis i konkrete undervisningsaktiviteter, hvor aktive læringsformer, spørgeteknikker, dialogisk undervisning, feedback og refleksion er i fokus.

Kurset afholdes af Anne Louise Wraae Ebbensgaard, cand.pæd. i dansk didaktik og underviser ved UCNact2learn Pædagogik og læring. Anne Louise har mange års erfaring med undervisning både inden for grundskole- og voksenuddannelse. Hun er særligt optaget af, hvordan vi kvalificerer undervisningen på baggrund af vedvarende didaktiske refleksioner og opmærksomhed på, hvad ”god undervisning, der skaber god læring” er.

Kontakt os

Josephin Marie Hollænder Millfors

Salgskoordinator

Telefon:
72690403